Urgentna veterina

Hitna pomoć za pse, mačke i ostale životinje

Stabilizacija akutnih endokrinih stanja

Uspeh u lečenju akutnih endokrinih kriza koje se javljaju često u urgentnim veterinarskim ambulantama zavisi od ranog prepoznavanja i lečenja problema. Mnoga endokrina oboljenja koja se javljaju kod životinja često nemaju specifične simptome i znakove.

Stabilizacija akutnih endokrinih stanja

Takođe, ono što dodatno komplikuje situaciju je i to što se endokrini poremećaji često javljaju zajedno sa drugim sistemskim oboljenjima, te je rano prepoznavanje i lečenje otežano. Iako su endokrine bolesti uglavnom hroničnog toka i sa simptomima koji sporo napreduju, postoje određena stanja koja imaju akutnu kliničku sliku i zahtevaju urgentnu veterinarsku negu.

• dijabetička ketoacidoza (DKA),
  • hiperglikemični hiperosmomolarni sindrom (HHS),
  • hipoglikemija,
  • hipoadrenokorticizam (Adisonova bolest),
  • feohromocitom,
  • tireotoksikoza i miksedematozna koma

Ovo su sve stanja koja zahtevaju urgentnu veterinarsku intervenciju.

Bez obzira da li je bolest ranije dijagnostikovana i da li je pacijent stavljen na terapiju, postoje trenuci kada iz mnogo razloga može da dođe do pogoršanja kliničke slike životinje i kada je stabilizacija pacijenta na prvom mestu.

Opremljeni smo i obučeni da pružimo hitnu pomoć pacijentima, da stabilizujemo trenutno stanje i omogućimo Vašim odabranim veterinarima da primene ili promene terapiju za endokrina oboljenja koja Vaša životinja može da ima. U dogovoru sa Vašim veterinarom, nakon stabilizacije, životinja će biti preusmerena na dalje lečenje kod Vašeg veterinara.